چگونه شبکه سازی کنید ونتورک خود را گسترش دهید؟

شبکه سازی شاید مهم‌ترین کاری باشد که برای تقویت کسب و کارهای خود باید انجام دهیم. متخصصان فروش مستقیم از طریق فروش محصولات یا خدمات مصرفی، شبکه‌های گسترده‌ای از فروشندگان ایجاد می‌کنند که در نهایت به شکل‌گیری یک مجموعه مانند شرکت‌هایی مثل ام وی، مری کی، منجر می‌شود. روزانه افراد بسیاری وارد این صنعت چند میلیارد دلاری می‌شوند و همه می‌خواهند بدانند چگونه باید در این کسب و کار موفق شد. کلید موفقیت در این صنعت افرادی هستند که کالا و دید شما را می‌خرند و همچنین علاوه بر فروش، تکرار آن نیز موردی است که بسیار حائز اهمیتی است چرا که مشتری شما منبع شبکه سازی بعدی شماست.

شبکه سازی

در شبکه سازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • خودتان را در زمینه شرکت و محصول یا خدمات خود متخصص کنید. محصولاتتان را امتحان کنید و اطلاعات لازم را در موردشان بخوانید. مشتریان و بازار بالقوه شما، به طور یکسان برای کسب اطلاعات درخصوص محصولاتتان با شما تعامل خواهند کرد. دیوید فری می‌گوید: “مردم از شنیدن کالاهای فرسوده و قدیمی خسته شده‌اند.” در مقابل، وقتی حقایق مهم و اطلاعات تخصصی را به اشتراک می‌گذارید به مخاطبانتان کمک می‌کنید تا تصمیم خوبی برای خرید بگیرند. پس ین امر بسیار مهم است که در مورد هر چیزی که نمی‌دانید سؤال کنید و اطلاعاتتان را کامل کنید. دانش شما ابزار اصلی بازاریابی شماست.
  • آموزش مشتریان و فروشندگان بالقوه را آغاز کنید. اگر فروشنده لوازم آرایشی هستید، نکات مربوط به مراقبت از پوست یا ترندهای روزانه در این موضوع را امتحان کنید. خود را بجای مشتری بگذارید و سؤالاتی را که ممکن است هنگام تصمیم گیری برای خرید از خود بپرسید را مشخص کنید و گزارشی بنویسید که به آن‌ها پاسخ می‌دهد.
  • گزارش خود را به شکلی تهیه کنید که بازارتان با آن بیش‌تر سازگار است. اگر به صورت آنلاین بازاریابی می‌کنید، کتاب‌های الکترونیکی و دوره‌های آموزشی گزینه‌های مناسبی هستند. از گزارش خود برای ساخت لیست مشتری خود با دادن اطلاعات مفید به افراد بالقوه، استفاده کنید. صفحه فرود سایت خود را به گونه‌ای بسازید که افراد اطلاعات تماس خود را وارد کنند. به صورت حضوری یا از طریق تلفن، مکالمات خود را با آگاهی دادن به افراد در مورد گزارش رایگان خود و درخواست اطلاعات تماس آن‌ها به منظور ارسال گزارش به آن‌ها توجیه کنید.
  • به مشتری بالقوه خود فرصت دهید تا پیشنهادتان را بخواند و پیگیری کند. به سؤالاتشان پاسخ دهید و با اعتماد به نفس صحبت کنید. این بسیار مهم است: “اگر مشتریان بالقوه شما به شما اعتماد نداشته باشد، فروش دشوار خواهد بود”. روابط خود را با این افراد حفظ و پرورش دهید. آن‌ها شما را با مشتریان جدید آشنا می‌کنند. به یاد داشته باشید که آن‌ها بلوک‌هایی هستند که شبکه فروش مستقیم شما را ایجاد می‌کنند. مشتریان وفادار اغلب به اعضای پرکار تیم فروش شما تبدیل می‌شوند.

شبکه سازی

چه توانایی‌هایی برای شبکه سازی مهم است؟

مهارت‌های شبکه سازی مهارت‌هایی هستند که شما برای حفظ تماس‌های حرفه‌ای یا اجتماعی به آن‌ها نیاز دارید. شبکه‌سازی یک مهارت مهم در فروش و توسعه تجارت است. مهارت‌های شبکه‌سازی برای ایجاد و توسعه روابط با مخاطبین جدید و ترویج چیزی ارزشمند، ضروری است. مهارت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای مؤثرتر شدن در شبکه‌سازی آن‌ها را تمرین کنید. برخی از این مهارت‌‎ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارتباطات
  • گوش دادن فعال
  • یکدلی
  • مثبت بودن
  • شوخ طبعی
  • تمرکز

شبکه سازی

ارتباطات در شبکه سازی

ارتباطات عمل تبادل اطلاعات از شخصی به شخص دیگر است که مستلزم صحبت کردن و همدردی با دیگران برای دریافت صحیح پیام است که شخص دیگری بر اساس آن به شما پاسخ می‌دهد. هنگام ایجاد شبکه، ارتباطات به منظور توسعه و حفظ روابط با دیگران ضروری است.

گوش دادن فعال در شبکه سازی

یکی دیگر از مهارت‌های مهم شبکه سازی، گوش دادن فعال است. برای اینکه مردم از شغل شما و آنچه با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید، هیجان زده شوند، باید به نیازهای آن‌ها گوش دهید و درک کنید. گوش دادن فعال شامل حفظ تماس چشمی، سر تکان دادن شماست. همچنین گوش دادن فعال به شما این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید سؤالات صحیحی برای پیشبرد گفتگو داشته باشید.

یکدلی در شبکه سازی

همدلی به توانایی احساس آنچه شخص دیگر احساس می‌کند، اشاره دارد. مهارت همدلی برای شبکه‌سازی مهم است، زیرا باعث می‌شود دیگران احساس کنند که شما درک می‌کنید و می‌توانید با احساسات و تجربیات آن‌ها ارتباط داشته باشید.

شبکه سازی

مثبت بودن در شبکه سازی

نگرش مثبت یکی دیگر از مهارت‌های مهم شبکه‌سازی است، زیرا دیگران به سمت آن‌هایی که رفتاری دوستانه و مثبت دارند، جذب می‌شوند. مثبت بودن می‌تواند به شما در ایجاد یک رابطه قوی با دیگران کمک کند و می تواند شما را به یاد ماندنی کند.

شوخ طبعی در شبکه سازی

استفاده صحیح از شوخ طبعی و طنز می‌تواند افراد را به سمت شما سوق دهد و تنش را از بین ببرد. افراد دارای شوخ طبعی برای برقراری ارتباط جذابتر جلوه می کنند.

تمرکز در شبکه سازی

تمرکز همچنین یک مهارت مهم شبکه‎ای است، زیرا این امکان را به شما می‌دهد تا به فردی که با او صحبت می‌کنید توجه کامل کنید. این به شما کمک می‌کند تا یک شنونده فعال باشید و به شما امکان می‌دهد تا ارتباط مستقیمی برقرار کنید.

1 دیدگاه. Leave new

  • I used to be very happy to find this internet-site. I wanted to thanks on your time for this wonderful learn!! I undoubtedly enjoying every little bit of it and I have you bookmarked to take a look at new stuff you blog post. Ola Dimitri Jovia

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست