چگونگی افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای

صرف نظر از اینکه در کدام صنعت فعالیت می‌کنید، چند اصل برای افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید فروش بهتری داشته باشید.

آیا دوست یا عضوی از خانواده دارید که هر مکالمه را در انحصار خود داشته باشد؟ آنها احتمالاً فرد مورد علاقه شما برای گفتگو نیستند. اگر لحن رجزخوانی نیز داشته باشند که دیگر غیر قابل تحمل می‌شوند. درست مثل اینکه شما دوست ندارید به حرف‌های آشنای خود که در مورد یک موضوع مرتباً صحبت می‌کند، جذب شوید، خریداران هم دوست ندارند گوش دهند که فروشندگان مداماً در مورد شرکت‌ها یا پیشنهاداتشان صحبت می‌کنند. آنچه شما فکر می‌کنید آموزنده و جالب است، دیگران ممکن است آن را ناپسند و بی‌ربط بدانند.

فروش در بازاریابی شبکه ای

قاعده اصلی افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای این است که همیشه ارتباط خود را با مشتری حفظ کنید. هر ایمیلی که می‌نویسید، پیام صوتی که ارسال می‌کنید، دمویی که می‌دهید و جلسه‌ای که در آن شرکت می‌کنید باید تمرکز خود را کاملاً متوجه خریدار کنید. دائما از خود بپرسید، ” چه چیزی برای این خریدار مناسب‌تر است” و هر تعامل را متناسب با آن، پیش ببرید.

چگونه خواهید فهمید که چه موضوعی مرتبط است؟

  • قبل از جلسه مشاوره تحقیق کنید.

اگر انتظار دارید خریداران وقت خود را به شما بدهند و در مورد محصول شما اطلاعاتی کسب کنند، ابتدا باید وقت خود را صرف یادگیری درباره آن‌ها کنید. در عصر رسانه‌های اجتماعی، هیچ بهانه‌ای برای تماس گرفتن یا ارسال نامه الکترونیکی به خریدار بدون اطلاع از کارهایی که انجام می‌‍دهند و اهمیت دادن به آن‌ها وجود ندارد.

نیاز نیست که این تحقیقات طولانی باشد. بسته به چرخه فروش خاص شما، ممکن است در حدود پنج یا 10 دقیقه برای هر مشتری کافی باشد.

چند مکان برای تحقیق در مورد خریداران بالقوه قبل از تلاش برای تعامل با آن‌ها در مکالمه وجود دارد:

LinkedIn

اینستاگرام

توییتر (حساب شخصی مشتری و حساب شرکت)

صفحه انتشارات شرکت

وبلاگ‌ها

صورت‌های مالی شرکت

  • ابتدا رابطه ایجاد کنید.

اگر مشتری وارد فروشگاه خرده فروشی می‌شد، بلافاصله نمی‌گفتید: “سلام ، دوست داری این بلوز را بخری؟” شما احتمالاً با پرسیدن این که “امروز چطور هستید؟” شروع می‌کنید و سپس، “چه چیزی امروز شما را به اینجا آورده ؟” ممکن است نظراتی مانند “من آن تاپی را که می‌پوشید دوست دارم” بدهید.

اگر متوجه شدید فردی که می‌خواهید او را پرزنت کنید در کرج زندگی می‌کند، به سرعت در Google رستوران‌های جدید منطقه را جستجو کنید و با پرسش اینکه آیا آن‌ها آنجا بوده‌اند و غذای مورد علاقه آن‌ها چیست صحبت را آغاز کنید.

نکته اصلی: قبل از هر چیزی مشتری بالقوه خود را بشناسید.

از این گذشته ، ما فقط انسان هستیم. قبل از اینکه مثل یک فروشنده با آنها صحبت کنید مانند یک انسان با مشتری خود صحبت کنید.

  • افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای

  • خریدار خود را تشریح کنید.

این ممکن است یک پارادوکس به نظر برسد، اما راز فروش هر چیزی به کسی این نیست که تلاش کنید فقط چیزی را به کسی بفروشید.

چه در خرده فروشی، چه در فروش اتومبیل و چه در تجارت B2B کار کنید، اگر با مشخصات خریداران هدف خود آشنا باشید و کاملاً واجد هر شرایط در مقابل آن آماده باشید، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

با یافتن فردی که کاملاً مناسب محصول یا خدمات شما باشد، از اتلاف وقت خودتان جلوگیری خواهید کرد. در عوض، وقت بیشتری برای اختصاص دادن به خریدارانی خواهید داشت که شانس زیادی برای مشتری شدن دارند.

  • اول مشارکت کنید، بعد بفروشید.

اگر خریدار هدف خود را به درستی تعریف کنید، بیشتر روز خود را صرف گفتگو با رهبران مشاغلی خواهید کرد که محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید مشکلی از آن‌ها را حل می‌کند. فقط به این دلیل که شما می‌دانید، بدان معنا نیست که آن‌ها نیز می‌دانند.

نکته حرفه‌ای: الگوی سوالات متداولی که خریداران ممکن است داشته باشند را ذخیره کنید، به این ترتیب می‌توانید به سرعت پیامی مرتبط را پیگیری کنید.

خود را به جای مشاوری که می‌خواهد کمک کند، قرار دهید. با استفاده از این روش، هنگامی که سرانجام می‌خواهید مشکل آن‌ها را به پیشنهاد خود وصل کنید مخاطبان خود را پذیراتر خواهید یافت. به طور خلاصه: همیشه کمک کنید.

  • سوال کنید و گوش دهید

مهم نیست که چقدر در مورد مشتری بالقوه خود تحقیق کرده باشید، در دانش شما قطعا خلأهایی وجود خواهد داشت و در صورت عدم درک کامل آن، نمی‌توانید به خریدار کمک کنید تا مشکل خود را حل کند. به همین دلیل، پرسیدن سؤال در طول مکالمه بسیار مهم است.

کنجکاو باشید! خوب است لیستی از سؤالات به عنوان یک نقطه پرش آماده شده باشد، اما اگر مکالمه به نوبه خود غیرمنتظره باشد لازم نیست که به آن‌ها پایبند باشید. مردم دوست دارند در مورد خود و موقعیت‌های خود صحبت کنند، بنابراین علاقه و کنجکاوی واقعی شما به آن‌ها کمک می‌کند تا با شما گرم شوند.

پس از طرح سؤال، سکوت کنید و به سادگی گوش دهید. آنچه را که خریدار می‌گوید واقعاً بشنوید و فقط منتظر نمانید تا نوبت صحبت شما شود. بعد از اینکه صحبت خود را به پایان رساند، پیام خود را به آن‌ها بگویید، از آن‌ها بخواهید بررسی کنند که آیا آن‌ها را به درستی درک کرده‌اید یا خیر، و با ارائه توضیحات بیشتر سؤالی را مطرح کنید.

گوش دادن دقیق نه تنها به شما کمک می‌کند تا از پس مشکلات برآیید، بلکه باعث می‌شود جلسه خوبی داشته باشید. و اگر واقعاً هماهنگ باشید، هنگامی که حرفی برای گفتن دارید احتمال بازگشت آن‌ها بیشتر می‌شود.

حتماً این اطلاعات را در یک CRM رایگان ذخیره کنید تا کل تیم شما به اطلاعات دسترسی داشته باشد و نیازی به پرسیدن سؤالات یکسان مکرر از خریدار خود نداشته باشید.

مقاله پیشنهادی: آموزش فروش در بازاریابی شبکه ای

راه های افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای

“چگونه پس از درخواست کسی برای خرید محصول یا خدمات شما، بر سکوت ناخوشایند غلبه می‌کنید؟”

پاسخ این است، نباید هیچ کاری کنید! (اگر می خواهید چگونگی افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای را یاد بگیرید )

مشاهده کنید که فروشنده متوسط، تنها پس از 2 ثانیه سکوت، این سکوت را می‌شکنند. و وقتی این کار را انجام می‌دهند، شروع به صحبت و فروش مجدد محصول یا خدمات می‌کنند. زیرا هر بار که این سکوت را بشکنید، هر چقدر ناخوشایند باشد، در واقع مانع فروش خود می‌شوید. به همین دلیل است که فروشنده متوسط، متوسط هستند، زیرا آن‌ها نمی‌دانند چگونه احساس ناراحت کننده‌ای را که در سکوت اتفاق می‌افتد را از بین ببرند. وقتی در فرآیند فروش از کسی سؤالی می‌پرسید که نیاز به فکر کردن دارد، برای پردازش واقعی این اطلاعات و تصمیم گیری به طور متوسط حدود 8 ثانیه طول می‌کشد. بنابراین هر بار که این سکوت را بشکنید، باید از ابتدا شروع کنید و آنچه بیش از آنچه مردم تصور می‌کنند اتفاق می‌افتد، مشتری بالقوه شما درست در آستانه شروع کار یا خرید محصول خود است که آن را متوقف کردید! حالا شما باید تمام مراحل را از ابتدا شروع کنید.

اگر یک متخصص به شما نشان دهد که چگونه می‌تواند افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای را تجربه کند، می‌بینید که آن‌ها راه‌های کمی برای تسلط بر این سکوت پیدا می‌کنند. آن‌ها بدن خود را تنظیم می‌کنند، به چیز دیگری فکر می‌کنند و از این دست راهکارها. آن‌ها ترفندهای کوچکی در مورد چگونگی افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای با تسلط بر سکوت یاد می‌گیرند. بنابراین پاسخ این است. راهی پیدا کنید که با آن سکوت ناخوشایند، راحت باشید و متوجه خواهید شد که چگونه افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای را تجربه خواهید کرد.

راه های افزایش فروش در بازاریابی شبکه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست