آمارهای جهانی فروش مستقیم

اما فروش مستقیم با نگاهی دیگر به روند عرضه کالا و به وجود آوردن مسیری متفاوت یعنی ارتباط مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده نهایی  به واسطه مصرف کنندگان (مشاورین فروش) سازمان تولید کننده، سبب کاهش مبالغ هنگفت مسیر توزیع می‌شود.

فروش مستقیم یکی از تجارت‌های پیشرو و در حال رشد در عصر حاضر است.

صنعت فروش مستقیم در طی چند دهه گذشته با بیش از 60 میلیون مشاور فروش 114 میلیارد دلار فروش مشارکت داشته است. فقط در ایالات متحده ، تقریباً 16 میلیون مشاور مشغول فعالیت هستند که همه این موارد به دلیل مزایای جذاب این صنعت است. مزایایی همچون:

  • ریسک پایین سرمایه‌گذاری
  • درآمد اضافه
  • انعطاف پذیری
  • آموزش و مربیگری
  • تلاش بیشتر، نتیجه بهتر

در سال 2020 فروش جهانی این صنعت در شاخه لوازم آرایشی، بهداشتی و سلامت بیشترین فروش بالغ بر 130 میلیارد دلار تراکنش مالی داشته است. در نمودار زیر درآمد امسال فروش مستقیم به تفکیک محصولات ارائه شده است.

در سال 2020 بیشترین افرادی که در حوزه فروش مستقیم فعالیت داشته‌اند در کشورهای آسیایی با 59 درصد و آمریکا با 26 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. همچنین 46 درصد فروش مربوط به آسیا و 32 درصد مربوط به آمریکاست. در نمودار زیر سهم فروش و افراد حاضر در این صنعت آورده شده است.

در آمار دیگری که در سال 2019 ارائه شده است سهم بازار امریکا و چین به ترتیب 18 و 18 درصد از کل بازار و دارای بیشترین سهم هستند. در نمودار زیر کشورهایی با بیشترین سهم بازار نیز ارائه شده است.

به همین ترتیب این دو کشور با بیشترین سهم فروش در کل حدود 80 میلیارد دلار تراکنش مالی داشته‌اند. در نمودار زیر کشورهایی با بیشترین سهم فروش نیز ارائه شده است.

کشورهای خاورمیانه در حوزه فروش مستقیم نیز در طی سال‌های گذشته با رشد مواجه بوده است و این نشان می‌دهد هر روزه افراد بیشتری تمایل به کار و فعالیت در این حوزه دارند.

در خاورمیانه حدود 63 درصد افراد مشارکت کننده در این صنعت را زنان تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که در کشور امریکا این عدد 80 درصد است.

مدل تجاری

اکثر شرکت‌های فروش مستقیم از استراتژی شخص به شخص استفاده می‌کنند البته مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف تجاری مورد استفاده در صنعت وجود دارد که برخی آمارهای مربوط به آن‌ها در زیر آورده شده است:

  1. فروش شخص به شخص – 63.5٪
  2. سیستم‌های تیمی- 27.9٪
  3. سفارشات مستقیم – 7.5٪
  4. روش‌های دیگر – 1.1٪

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست